Αναρτήθηκε από: ktogias | Μαΐου 7, 2008

12 λόγοι που χρησιμοποιώ ubuntu linux

Από 04/02/2010 το ktogias blog έχει μεταφερθεί  στο blog.ktogias.gr . Για να δείτε ενημερώσεις και νέα σχόλια και να σχολιάσετε αυτό το άρθρο χρησιμοποιήστε τη διεύθυνση: http://blog.ktogias.gr/2008/05/07/12_reasones__use_ubuntu_linux/

Το παρακάτω κείμενο προέκυψε από μια αναπάντεχη συζήτηση με αφορμή ένα email που έλαβα για κάποιο διαγωνισμό σε κάποιο ελληνικό forum με έπαθλο λογισμικό ασφάλειας και προστασίας από ιούς (user space firewall και antivirus) για windows. Όταν απάντησα ότι δεν με ενδιαφέρει το δώρο γιατί δεν χρησιμοποιώ windows, ρωτήθηκα τι λειτουργικό χρησιμοποιώ, και μια και «πήγαινε γυρεύοντας» ο τύπος, μου ήρθε η όρεξη να γράψω τους παρακάτω 12 λόγους που έχω επιλέξει και χρησιμοποιώ ubuntu linux στον υπολογιστή του σπιτιού μου, στον φορητό μου και στο γραφείο μου, και φυσικά προτείνω τη χρήση του σε όλους τους γνωστούς μου.

12 από τους πιο βασικούς λόγους που με κάνουν να επιλέγω ubuntu linux (σίγουρα υπάρχουν και άλλοι που δεν μου ήρθαν στο μυαλό, ενώ πολλά από τα παρακάτω δεν είναι αποκλειστικότητα του ubuntu, αλλά λειτουργούν παρόμοια σε όλες τις σύγχρονες διανομές):

  1. Το λειτουργικό και τα προγράμματα μου ανήκουν! Έχω πρόσβαση στον πλήρη κώδικα, μπορώ να το εγκαθιστώ, να το ρυθμίζω, να το αντιγράφω, να το μοιράζω στους συνεργάτες και τους πελάτες μου όσο και όπως εγώ θέλω. Δεν έχω απλά μια περιοριστική άδεια χρήσης που με κάνει παράνομο κάθε φορά που θέλω να κάνω κάτι χρήσιμο με το λογισμικό που χρησιμοποιώ.
  2. Συμμετοχή στην ανάπτυξη – δεν παίρνω πια ότι μου πασάρει η κάθε εταιρία, έχω επιλογή και λόγο στην εξέλιξη του λειτουργικού και των εφαρμογών.
  3. Αποδοτικότητα – Ακόμα και πιο παλιά μηχανήματα πετάνε με το linux, ενώ στα πιο πρόσφατα απολαμβάνω τις πιο σύγχρονες λειτουργικές και χρηστικές ιδιότητες του γραφικού περιβάλλοντος με ελκυστικά και χρηστικά animations και 3d γραφικά, αυτόματο indexing και αναζήτηση στο περιεχόμενο των εγγράφων μου, του ιστορικού μου, των email μου και των συζητήσεών μου. Επίσης το linux μου δίνει σύστημα αρχείων που δεν χρειάζεται defragment, απουσία registry που κάνει βαρύ το σύστημα. Δεν χρειάζεται πλέον να ξαναστήνω από την αρχή τον υπολογιστή μου κάθε 6 μήνες και να αναβαθμίζω όποτε οι εταιρίες κρίνουν ότι θέλουν να βγάλουν φράγκα από μένα.
  4. Χρήση ελεύθερων προτύπων – Έχω την επιλογή να αποθηκεύω τα δεδομένα μου σε πρότυπα ελεύθερα (open document, ogg/theora, flac png κλπ) που η ανάπτυξή τους γίνεται από την κοινότητα, δεν εξαρτώνται από μία μόνο εταιρία και δεν υπόκεινται σε πατέντες. Έτσι τα δεδομένα μου (κείμενα, εικόνες, ήχος, video κλπ) μου ανήκουν πραγματικά και θα έχω για πάντα πρόσβαση σε αυτά νόμιμα χωρίς τον κίνδυνο καταπάτησης πατεντών. Επίσης μπορώ να τα μεταφέρω και να τα προσπελάζω εύκολα σε υπολογιστές με οποιοδήποτε λειτουργικό και αρχιτεκτονική, μια και προγράμματα διαχείρισης δεδομένων κωδικοποιημένων σε ελεύθερα πρότυπα διατίθενται για οποιαδήποτε πλατφόρμα και λειτουργικό φανταστείς.
  5. Ευχρηστία – Οι τελευταίες εκδόσεις του Ubuntu μου φαίνονται αρκετά πιο εύχρηστες από τα άλλα λειτουργικά που έχω δοκιμάσει, ενώ αναγνωρίζει αυτόματα χωρίς να ψάχνω για drivers σχεδόν κάθε περιφερειακή συσκευή που θα του συνδέσω. (Λόγω του ότι ακόμα δεν είναι αρκετά πολύ διαδεδομένο υπάρχουν και κατασκευαστές που παρέχουν συσκευές μη συμβατες (ακόμα) με linux. Πάντα όμως έχω την επιλογή να αγοράζω συσκευές που υποστηρίζονται.)
  6. Ασφάλεια – Δεν νοιάζομαι για ιούς, spyware, addware. Το σύστημα είναι έτσι δομημένο που το μόνο που χρειάζεται για να μην έχω προβλήματα με malware είναι συχνά updates και λίγη προσοχή στο τι εγκαθιστώ (πράγμα εύκολο μια και το 99% των προγραμμάτων που χρησιμοποιώ υπάρχουν ήδη στα αποθετήρια, o κώδικάς τους είναι δημόσια διαθέσιμος, έχουν ελεγθεί και κατεβαίνουν και εγκαθίστανται αυτόματα μέσω ειδικής εφαρμογής που ελέγχει και διασταυρώνει ψηφιακές υπογραφές md5sum, διακριτικά και χωρίς να χρειάζεται να ακολουθώ πολύπλοκες διαδικασίες) . Χρησιμοποιώ εδώ και 10 χρόνια περίπου linux. Ποτέ δεν έχω κολλήσει malware.
  7. Εύκολη και ασφαλής πρόσβαση σε χιλιάδες εφαρμογές σχεδόν για κάθε εργασία που θα χρειαστεί να κάνω με μερικά μόνο κλικ. Τέρμα πια η αναζήση στο internet για προγράμματα, η αποφυγή malware, οι ενοχλήσεις από demos και expirations, η αναζήτηση για cracks κλπ.
  8. Γρήγορη, αποδοτική και ασφαλής πρόσβαση στον υπολογιστή του γραφείου και του σπιτιού μου από οπουδήποτε έχω πρόσβαση στο διαδίκτυο είτε σε περιβάλλον κονσόλας (που στο linux είναι πολυδύναμη και σου επιτρέπει πλήρη ρύθμιση και χειρισμό του υπολογιστή και προγραμμάτων) και σε γραφικό περιβάλλον.
  9. Χρήση της ίδιας εγκατάστασης του λειτουργικού για εφαρμογές γραφείου, περιβάλλον λειτουργίας σε διάφορες γλώσσες ή ακόμα και για εξειδικευμένους servers.
  10. Στη βασική εγκατάσταση που περιέχεται όλη σε ένα μόνο cd περιλαμβάνεται σουίτα εφαρμογών γραφείου (επεξεργαστής κειμένου, λογιστικό φύλλο, πρόγραμμα δημιουργίας παρουσιάσεων, βάση δεδομένων, πρόγραμμά ζωγραφικής και εισαγωγής μαθηματικού κειμένου) συμβατή με το microsoft office (openoffice), ο δημοφιλής web browser fιrefox, πρόγραμμα αλληλογραφίας, ημερολόγιο, επαφές, σημειωματάριο, ισχυρό πρόγραμμά επεξεργασίας εικόνας, σχεδόν εφάμιλλο του photoshop (gimp), p2p πρόγραμμά για χρήση torrent, πρόγραμμα εγγραφής cd/dvd/video cd/video dvd/audio cd, πρόγραμμα αναπαραγωγής ταινιών και dvd, πρόγραμμα αναπαραγωγής μουσικής με media library, πρόγραμμα ανταλλαγής μηνυμάτων που συνδέεται σε όλα τα γνωστά im δίκτυα (icq, msn, jabber, aol, google talk κλπ), διασκεδαστικά παιχνίδια και αρκετές άλλες απαραίτητες εφαρμογές. Ο υπολογιστής είναι έτοιμος για πλήρη χρήση από το πρώτο boot μετά την εγκατάσταση.
  11. Τεκμηρίωση και παροχή άμεσης, γρήγορης και αποδοτικής υποστήριξης στα ελληνικά και στα αγγλικά  από την κοινότητα για οποιοδήποτε πρόβλημα μου προκύψει μέσω forums, mailing lists, wikis, blogs, chat, instant messaging.
  12. Και όλα τα παραπάνω εντελώς δωρεάν και νόμιμα, με εντελώς δωρεάν πρόσβαση σε χιλιάδες ελεύθερα προγράμματα και σε αυτόματες αναβαθμίσεις για 2 έως 5 χρόνια και δωρεάν και εύκολη αναβάθμιση σε επόμενες εκδόσεις του λειτουργικού. Απλά κατεβάζω την πιο πρόσφατη έκδοση από το http://www.ubuntu-gr.org σε μορφή iso, και την γράφω σε ένα cd.

Μπορείς να το δοκιμάσεις κι εσύ. Είναι απλό. Απλά το κατεβάζεις. Δωρεάν, με ασφάλεια και νόμιμα. Το τελευταίο  ubuntu υποστηρίζει και εγκατάσταση μέσα από τα windows αν δεν θέλεις να μπλέξεις με
partitioning του δίσκου.

Έχεις ακόμα αμφιβολίες; Και άλλοι ευχαριστημένοι χρήστες Linux εξηγούν γιατί το Linux υπερέχει:

Responses

  1. Πολύ καλές οι σκέψεις σου. Μια παρατήρηση μόνο. Το Ubuntu Wubi δεν υποστηρίζει USB πληκτρολόγιο στην επιλογή λειτουργικού κατά την εκκίνηση. 😦

  2. Απ’ ότι διαβάζω σε σχετικές αναφορές προβλημάτων στα ubuntuforums και στο answers.launchpad δεν είναι πρόβλημα του wubi, αλλά του BIOS του υπολογιστή ή του ntldr, του boot loader των windows (προφανώς το wubi δεν εγκαθιστά τον grub, αλλά ρυθμίζει τον boot loader των windows να δίνει επιλογή για την εκκίνηση σε ubuntu). Δοκίμασε στο bios μήπως είναι απενεργοποιημένο το usb support ή τίποτα σεχτικό.

    Σχετικές αναφορές (με ένα σύντομο ψάξιμο στο google):
    https://answers.launchpad.net/wubi/+question/7517
    http://ph.ubuntuforums.com/showthread.php?t=753986

  3. File ekanes ti sosti epilogi kai edoses tis sostes apantisis…

  4. Καλησπέρα,
    θα ήθελα να ρωτήσω αν μπορεί να αναρτηθεί το παραπάνω πολύ κατατοπιστικό post σου στο καινούργιο forum ubuntu.opengr.net.

    Ευχαριστώ εκ των προτερων.

    Γιάννης

  5. Γιάννη γειά σου και πάλι.
    Έχει ήδη απαντήσει στη λίστα την Παρ.9-5 λέγοντας:
    «Το χρησιμοποιείς ελεύθερα όπου και όπως θέλεις. Αρκεί αν το δημοσιεύσεις κάπου να αναφέρεις σαν πηγή το post στο blog μου (ή το thread από τη λίστα).» Νομίζω ότι αυτό ισχύει για όλα τα δημόσια κείμενα στο internet.
    Συνεπώς θα βάλω το σχετικό post στο ubuntu.opengr.net. στην κατηγορία Γενικά σε νέο νήμα «Γιατί επιλέγω ΕΛΑΚ, linux, ubuntu»
    Ηλίας

    ΥΓ: Κώστα Τόγια, συγχαρητήρια, εξαιρετικό κείμενο

  6. […] Αρχικό Post by: ktogias […]

  7. τυχαια σημερα σαν μικρος κολομβος ανακαλυψα στο αχανες διαδικτυο και το δικο σου blog

    τι να πω… απλά ολοκληρωμένα επειχηρήματα
    Συνχαρτηρια

    η διμηνη ενασχοληση μου με το λινουξ με εχει φερει σε μεγαλα αδιεξοδα και απογοητευσεις (λογο ελειψης γνωσεων) αλλα συναμα μου εχει χαρισει και μεγαλες συγκινησεις
    επαψα πια να εχω μπροστα μου ενα ηλιθιο μηχανημα που στο πιο κρισιμο σημειο θα με προδωσει
    επαψα να κανω τον σταυρο μου και να παρακαλαω το θεο για να κατευει το αρχειο που κλικαρα στο ιντερνετ χωρις να κρεμασει το συστημα στο 95%
    αντιθετως κανω τον σταυρο μου που γνωρισα ολους εσας… που με δεκτηκατε στην «παρεα» σας προθυμοι να απαντησετε σε κάθε μου απορία
    καθημερινα βλέπω ανθρώπους να συμπάσχουν με τα προβλήματα μου , αντιμετώπιση που δέν είχα ποτε μου ούτε απο πληρωμένους τεχνικους σε άλλα λειτουργικά συστήματα

    έπαψα να ψάχνω σπασμένες λύσεις
    επαψα να φοβαμαι το διαδικτυο και ολα οσα μεταφερει στις σελιδες του
    επαψα να νοιοθω μονος απου ξέρω οτι σε κάθε απορία μου θα βρεθει η λύση
    για πρωτη φορα ανοιγω τον υπολογιστη μου και ξέρω πλέον οτι έχω ένα συννεργάτη που δέν θα με προδώσει ποτε

    χιλιαδες παραδείγματα και επειχηρηματα μπορεις να δώσεις σε καποιον εξηγώντας του γιατι Linux
    την αίσθηση σιγουργιας όμως που σου προσφέρει η λειτουργικότητα και η ενεργη κοινοτητα δεν μπορεις να την μεταφερεις… για μένα πρεπει απλά να την ζήσει κάθε χρήστης που σέβεται τον εαυτό του και που πιστευει οτι τιποτα δεν ειναι μονοδρομος

  8. μέσα σε δύο λεπτά χρόνο λέω τα παρακάτω

    QUOTE
    Έχω πρόσβαση στον πλήρη κώδικα, μπορώ να το εγκαθιστώ, να το ρυθμίζω
    αναφέρεται στο 0,00000001% των χρηστών.

    QUOTE
    Χρήση ελεύθερων προτύπων – Έχω την επιλογή να αποθηκεύω τα δεδομένα μου σε πρότυπα ελεύθερα (open document, ogg/theora, flac png κλπ)
    τα οποία δεν παίζουν σε κανένα mp3 player της αγοράς

    QUOTE
    ενώ αναγνωρίζει αυτόματα χωρίς να ψάχνω για drivers σχεδόν κάθε περιφερειακή συσκευή που θα του συνδέσω

    βλέπε όλα τα προβλήματα με ανύπαρκτους οδηγούς σε αυτό το topic

    QUOTE
    Χρησιμοποιώ εδώ και 10 χρόνια περίπου linux. Ποτέ δεν έχω κολλήσει malware.
    όπως και όλοι οι advanced users των windows, unix, mac, zOS, amiga κτλ κτλ

    QUOTE
    Εύκολη και ασφαλής πρόσβαση σε χιλιάδες εφαρμογές σχεδόν για κάθε εργασία που θα χρειαστεί να κάνω με μερικά μόνο κλικ.
    χιλιάδες εφαρμογές που δεν εμπεριέχουν επαγγελματικές λύσεις για εικόνα και βίντεο πχ…

    QUOTE
    Τεκμηρίωση και παροχή άμεσης, γρήγορης και αποδοτικής υποστήριξης στα ελληνικά και στα αγγλικά από την κοινότητα
    == documentation μέχρι εκεί που πρόλαβε να γράψει ο εθελοντής και ποιότητας ενός εθελοντή..

  9. [quote]Συμμετοχή στην ανάπτυξη – δεν παίρνω πια ότι μου πασάρει η κάθε εταιρία, έχω επιλογή και λόγο στην εξέλιξη του λειτουργικού και των εφαρμογών[/quote]
    επιστημονική φαντασία.
    προφανώς δεν έχει ιδέα πόσο δύσκολο είναι να πάρεις commit account σε μεγάλα projects όπως το openoffice (=sun)

  10. Ωραία… Ας παίξουμε λοιπόν:

    «QUOTE
    Έχω πρόσβαση στον πλήρη κώδικα, μπορώ να το εγκαθιστώ, να το ρυθμίζω
    αναφέρεται στο 0,00000001% των χρηστών.»

    Αναφέρεται σε κάθε επιχειρηματία, σε κάθε χομπίστα, σε κάθε οικιακό χρήστη που μπορεί να βρει έναν προγραμματιστή, μια τοπική εταιρία πληροφορικής, ένα φίλο του κομπιουεράκια, το γιό του που έμαθε 5 πράγματα στο λύκειο ή σπουδάζει πληροφορική, να εγκαταστήσει, ρυθμίσει και παραμετροποιήσει ΕΛ/ΛΑΚ για τις ανάγκες του, επι πληρωμή ή δωρεάν, χωρίς να είναι εξαρτώμενος στην μονωπωλιακή και τιμολογιακή πολιτική μιας μόνο πολυεθνικής εταιρίας και των επιλεγμένων από αυτή συνεργατών της.

    «QUOTE
    Χρήση ελεύθερων προτύπων – Έχω την επιλογή να αποθηκεύω τα δεδομένα μου σε πρότυπα ελεύθερα (open document, ogg/theora, flac png κλπ)
    τα οποία δεν παίζουν σε κανένα mp3 player της αγοράς»

    http://review.zdnet.com/filter/6490?categoryId=6490&filter=501502_7895942_ : Βρέθηκαν 1541 συσκευές που υποστηρίζουν ogg/vorbis. Χωρίς να βάλω το πλήθος κινητών τηλ. samsung και sonyericsson που υποστηρίζουν ogg (http://wiki.xiph.org/index.php/PortablePlayers#Samsung_introduced_phones_on_the_2006_3GSM_that_play_.ogg_files:_SGH-i320_and_SPH-S4300).

    «QUOTE
    ενώ αναγνωρίζει αυτόματα χωρίς να ψάχνω για drivers σχεδόν κάθε περιφερειακή συσκευή που θα του συνδέσω

    βλέπε όλα τα προβλήματα με ανύπαρκτους οδηγούς σε αυτό το topic»

    Απλά διάβασε εδώ: http://broadcast.oreilly.com/2008/10/how-linux-supports-more-device.html

    «QUOTE
    Χρησιμοποιώ εδώ και 10 χρόνια περίπου linux. Ποτέ δεν έχω κολλήσει malware.
    όπως και όλοι οι advanced users των windows, unix, mac, zOS, amiga κτλ κτλ»

    Πως εξηγείς τότε αυτο;: «The worm that’s supposedly infected almost nine million PCs running Windows, dubbed Cornficker or Downadup, could lead to a massive botnet, security researchers have said.» http://it.slashdot.org/article.pl?sid=09/01/20/025223

    To mac είναι πλέον unix όπως και το gnu/linux. Ένας από τους πολλούς λόγους που στο linux δεν γίνεται το πάρτυ ιών που γίνεται στα windows είναι και η αρχιτεκτονική unix. Για τα amigaOS και zOS δεν γνωρίζω, οπότε δεν θα εκφέρω γνώμη. Αλλά τα windows δεν θα έπρεπε σίγουρα να είναι στη λίστα. Α… Και το linux μένει απρόσβλητο χωρίς να τρέχει antivirus, firewall, χωρίς να χάνει κάποιος ώρες ατελείωτες να σκανάρει δίσκους και να τρέχει αντι-adware, αντι-spyware κλπ. Έχω δουλέψει τεχνική υποστήριξη Η/Υ σε win αρκετό καιρό… Δεν έχω δει windows υπολογιστή με σύνδεση στο internet που να μην φιλοξενεί τουλάχιστον 10 παρασιτικά προγράμματα που έχουν εγκατασταθεί αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του χρήστη (είτε προχωρημένου, είτε αρχάριου).

    «QUOTE
    Εύκολη και ασφαλής πρόσβαση σε χιλιάδες εφαρμογές σχεδόν για κάθε εργασία που θα χρειαστεί να κάνω με μερικά μόνο κλικ.
    χιλιάδες εφαρμογές που δεν εμπεριέχουν επαγγελματικές λύσεις για εικόνα και βίντεο πχ…»

    Για επεξεργασία εικόνας το GIMP είναι σχεδόν ισάξιο των αντίστοιχων εμπορικών. Για ήχο πάλι υπάρχουν μέχρι και διανομές ολόκληρες που παρέχουν ένα πλήρες audio studio που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα αντίστοιχα εμπορικά (δες πχ. ubuntu studio).

    Για εφαρμογές βίντεο, έχεις δίκιο. Αν και αναπτύσσονται ταχύτατα εφαρμογές ΕΛ/ΛΑΚ για επεξεργασία βίντεο, ακόμα υπολοίπονται των αντίστοιχων κλειστού κώδικα. (Για απλό οικιακό video editting βέβαια επαρκούν με το παραπάνω). Αν κάποιος είναι επαγγελματίας στο χώρο του βίντεο, ίσως είναι από τους λίγους που δεν μπορούν άμεσα να περάσουν σε ΕΛ/ΛΑΚ και θα πρέπει να περιμένουν… Τα πράγματα αλλάζουν πολύ γρήγορα όμως…

    «QUOTE
    Τεκμηρίωση και παροχή άμεσης, γρήγορης και αποδοτικής υποστήριξης στα ελληνικά και στα αγγλικά από την κοινότητα
    == documentation μέχρι εκεί που πρόλαβε να γράψει ο εθελοντής και ποιότητας ενός εθελοντή..»

    … Που είναι πολύ πιο πλήρες, ποιοτικό και εκτενές οπό αυτό που προλαβαίνει να γράψει ένας υπάλληλος σε μια μεγάλη εταιρία s/w που κοιτάζει το ρολόι του πότε θα σχολάσει. Απλά πες μας τι καταλαβάινεις από τα μπλέ μηνύματα λάθους άλλων συστημάτων που περιέχουν μόνο έναν ακαταλαβίστικο κώδικό (αν δεν γίνει αυτόματο, απρόσμενο reboot το επόμενο δευτερόλεπτο, και προλάβεις να τα διαβάσεις βέβαια).

    [quote]Συμμετοχή στην ανάπτυξη – δεν παίρνω πια ότι μου πασάρει η κάθε εταιρία, έχω επιλογή και λόγο στην εξέλιξη του λειτουργικού και των εφαρμογών[/quote]
    επιστημονική φαντασία.
    προφανώς δεν έχει ιδέα πόσο δύσκολο είναι να πάρεις commit account σε μεγάλα projects όπως το openoffice (=sun)

    Το openoffice (όπως και τα άλλα open source έργα της sun) δεν είναι και υποδείγματα τρόπου ανάπτυξης ΕΛ/ΛΑΚ. Πολλές φορές έχει κατακριθεί από την κοινότητα η sun για αυτή της την «κλειστότητα». Υπάρχουν άπειρα άλλα, και πολύ μεγάλα, έργα όπου μπορείς να συνισφέρεις πολύ πιο εύκολα. Και δεν χρειάζεται commit account για να συμμετέχεις. Σε όλα τα έργα ΕΛ/ΛΑΚ μπορείς να κάνεις ελεύθερα bug reporting, να κάνεις ή να ψηφίσεις προτάσεις για features, να μεταφράσεις, να γράψεις τεκμηρίωση, να στείλεις το patch σου σε έναν developer με commit access και να το τοποθετήσει αυτός στο έργο.

    Ελπίζω να σε κάλυψα.

  11. […] Το blog του Κωνσταντίνου Τόγια […]

  12. «Αναφέρεται σε κάθε επιχειρηματία, σε κάθε χομπίστα, σε κάθε οικιακό χρήστη που μπορεί να βρει έναν προγραμματιστή, μια τοπική εταιρία πληροφορικής, ένα φίλο του κομπιουεράκια, το γιό του που έμαθε 5 πράγματα στο λύκειο ή σπουδάζει πληροφορική, να εγκαταστήσει, ρυθμίσει και παραμετροποιήσει ΕΛ/ΛΑΚ για τις ανάγκες του, επι πληρωμή ή δωρεάν, χωρίς να είναι εξαρτώμενος στην μονωπωλιακή και τιμολογιακή πολιτική μιας μόνο πολυεθνικής εταιρίας και των επιλεγμένων από αυτή συνεργατών της.»

    το carreerbuilder.com επιστρέφει 8 αποτελέσματα για gtk και 2410 για .net
    που θα τον βρεις αυτόν να παραμετροποιήσει το ελλακ;

    «To mac είναι πλέον unix όπως και το gnu/linux. Ένας από τους πολλούς λόγους που στο linux δεν γίνεται το πάρτυ ιών που γίνεται στα windows είναι και η αρχιτεκτονική unix.»

    παραμύθια. τα unix, amiga, zos, beos κτλ δεν έχουν πολλούς ιούς γιατί δεν τα χρησιμοπιούν απλοί χρήστες

    «Που είναι πολύ πιο πλήρες, ποιοτικό και εκτενές οπό αυτό που προλαβαίνει να γράψει ένας υπάλληλος σε μια μεγάλη εταιρία s/w που κοιτάζει το ρολόι του πότε θα σχολάσε»

    αστεία πράγματα. σύγκρινε το http://www.gtk.org/documentation.html με το
    http://msdn.microsoft.com/en-us/netframework/default.aspx
    (…)

    όλα όσα λες γενικά είναι wishful thinking

  13. «το carreerbuilder.com επιστρέφει 8 αποτελέσματα για gtk και 2410 για .net
    που θα τον βρεις αυτόν να παραμετροποιήσει το ελλακ;»
    Και το mssql βγάζει 79, ενώ το mysql βγάζει 684… Όμως δεν είναι εκεί το θέμα:
    Το να βρεις αυτόν που θα παραμετροποιήσει κλειστού κώδικα λογισμικό είναι πολύ πιο δύσκολο από ότι αυτόν που θα παραμετροποιήσει ΕΛΛΑΚ, απλά γιατί αυτή τη δυνατότητα για το κλειστό λογισμικό την έχει μόνο η εταιρία που το παράγει και άρα έχει αποκλειστική πρόσβαση στον κώδικα. Το ότι σήμερα που αναμφισβήτητα το ποσοστό χρήσης κλειστού λογισμικού είναι μεγαλύτερο από αυτό του ελεύθερου, θα βρεις περισσότερες αγγελίες εργασίας σχετικά με κλειστό λογισμικό είναι λογικό, αλλά δεν δίνει παραπάνω πληροφορία. Απλά οτι σήμερα πολλοί χρησιμοποιούν ακόμα κλειστό λογισμικό.

    «τα unix, amiga, zos, beos κτλ δεν έχουν πολλούς ιούς γιατί δεν τα χρησιμοπιούν απλοί χρήστες»

    Το linux σήμερα χρησιμοποιείται από αρκετούς απλούς χρήστες. Εξάλλου το κακόβουλο λογισμικό άλλων λειτουργικών χτυπά και διακομιστές που βασίζονται σε enterprise ή server edittions και φυσικά δεν τους χρησιμοποιούν απλοί χρήστες. Ο IIS έχει μερίδιο αγοράς στους servers 20%, δεν χρησιμοποιείται από απλούς χρήστες και είναι ένας απο τους νούμερο ένα στόχους κακόβουλου λογισμικού. Αντίθετα ο Apache έχει μερίδιο αγοράς γύρω στο 70% και είναι πολύ πιο ασφαλής. Για να καταλάβεις το πως η MS π.χ. αντιμετωπίζει την ασφάλεια, διάβασε αυτό εδώ που είδα σήμερα και δεν ήξερα αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω:
    Sacrificing security for usability: UAC security flaw in Windows 7 beta (with proof of concept code): http://www.istartedsomething.com/20090130/uac-security-flaw-windows-7-beta-proof/

    «αστεία πράγματα. σύγκρινε το http://www.gtk.org/documentation.html με το
    http://msdn.microsoft.com/en-us/netframework/default.aspx»

    Συγκρινέ τα με το documentation της PHP όμως: php.net (http://stackoverflow.com/questions/181421/who-has-the-best-documentation-you-have-ever-seen-language-framework-cms-who-ha)

    «όλα όσα λες γενικά είναι wishful thinking»

    Αυτά που λέω είναι πράγματα που συμβαίνουν σήμερα και προβάλλοντας την ιστορία τους και τη δυναμική τους στο άμεσο μέλλον, φαίνονται να έχουν ολοένα και πιο αυξητική τάση (Δεν τη βλέπω μόνο εγώ αυτή την τάση βέβαια. Το ίδιο βλέπουν και
    SUN, IBM, HP, INTEL, AMD, ΝΟΚΙΑ και η συντριπτική πλειονότητα των καταξιωμένων στο χώρο της πληροφορικής εταιριών που έχουν πλέον στραφεί προς το ελεύθερο λογισμικό. Το ίδιο βλέπει η Ευρωπαική Ένωση και πολλά από τα μεγάλα κράτη μέλη της, η Κίνα, η Ρωσία, η Λατινική Αμερική). Αυτά που λες εσύ είναι είτε ανακρίβειες, είτε πράγματα που πάλι συμβαίνουν σήμερα, αλλά ήδη έχουν πάρει την κατιούσα και με μια απλή ανάλυση η τάση τους προβλέπεται ακόμα πιο μειωτική στο άμεσο μέλλον. Ισως θέλει να μπορεί κάποιος να αφουγκραστεί και να διακρίνει τις σημερινές υπαρκτές τάσεις που αύριο θα γίνουν κυρίαρχες, από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος που συνεχώς συρρικνόνωνται, για να συνειδητοποιήσει τι ακριβώς είναι το ΕΛ/ΛΑΚ και τι ρόλο παίζει και θα παίξει στην κοινωνία της πληροφορίας…. Ναι λοιπόν, εγώ πατάω στο τώρα και βλέπω το αύριο. Εσύ πάλι ίσως προτιμάς να πατάς στο χθες και να κοιτάς το προχθές… Το αύριο θα δείξει ποιος θα επιβεβαιωθεί. Το χθες μας έχει αφήσει για πάντα…

  14. σχετικά με το παρόν και το μέλλον.
    είσαι εκτός θέματος.όλες οι εταιρίες που ανέφερες ασχολούνται με την πληροφορική γενικά, ενώ εδώ μιλάμε για desktop OS.

    στα desktop OS υπάρχουν δύο κλειστά OS από την MS και την apple τα οποία κατέχουν το 98% της αγοράς. που είδες την τάση;

  15. Την τάση την είδα στο ότι οι όλες οι εταιρίες που ανέφερα, έχουν ήδη καταλάβει ότι χρειάζονται ένα desktop OS που να μην ελέγχεται αποκλειστικά από έναν, προκειμένου να μπορέσουν να επιβιώσουν και να δημιουργήσουν ένα οικοσύστημα υγιούς ανταγωνισμού στο οποίο να μπορούν να αναπτύσσουν και να πωλούν τα προϊόντα τους χωρίς να πληρώνουν κεφαλικό φόρο στον μεγάλο αφέντη του DesktopOS. Γι’ αυτό επενδύουν στο Linux, που ως ΕΛ/ΛΑΚ δεν ελέγχεται από κανένα ένα, η αδειά του εγγυάται νομικά ότι δεν θα ελεγχθεί ποτέ από μόνο έναν, και τους δίνει περιθώρια ανάπτυξης ( http://linuxfoundation.org/publications/linuxkerneldevelopment.php ). Στους servers ήδη το ΕΛ/ΛΑΚ κατέχει τη μερίδα του λέοντος. Στα netbooks που κυκλοφόρησαν την χρονιά που μας πέρασαν υπήρχε δυνατότητα επιλογής Linux ή Windows, με τις Linux εκδόσεις να φτάνουν πρώτες στα μαγαζιά, να είναι πιο φτηνές και να σπάνε ταμεία. Η HP έχει ανακοινώσει τη δική της λύση desktop για επιχειρήσεις ( http://news.slashdot.org/article.pl?sid=08/12/13/032242 ), η ASUS κυκλοφορεί ήδη μητρικές βελτιστοποιημένες για Linux και με quick boot με linux για instant on email, web surfing, messaging . Η intel κάνει το ίδιο. H google στηρίζει το λειτουργικό για κινητά Android στο linux. Η Nokia σχεδιάζει να ανοίξει το Symbian. Και πολλές ακόμα κινήσεις που μου διαφεύγουν τώρα.

    Το Desktop OS είναι πολύ σημαντικό για να αφεθεί στα χέρια μιας μόνο εταιρίας. Μόνο με ένα ελεύθερο standard desktop OS (σε πολλές συμβατές και διαλειτουργικές μεταξύ τους «γεύσεις» για κάθε ανάγκη και γούστο) θα μπορέσει η αγορά της πληροφορικής να καινοτομήσει και να δώσει πραγματικές λύσεις. Έχουμε ανάγκη μια ανοικτή πλατφόρμα πάνω στην οποία να μπορούμε να χτίσουμε. Διαφορετικά θα έχουμε κλείδωμα σε ένα μόνο προμηθευτή λογισμικού, μαρασμό και στασιμότητα, αφού όποιος πάει να σηκώσει κεφάλι, θα εκτοπίζεται ή θα εξαγοράζεται σε εξευτελιστικές τιμές από τον μεγάλο άρχοντα του OS. Αυτό άλλωστε πήγε να γίνει και με τα windows: Desktop windows, server windows, windows CE, windows mobile, Χ-Box με windows…Και πάει η Netscape, πάει το StarOffice και πόσα άλλα μικρά έργα που μόλις άρχισαν να μπαίνουν στο μάτι της MS πολεμήθηκαν μέχρι αφανισμού ή εξαγοράστηκαν… Γιατί όποιος ελέγχει το λειτουργικό, έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι… Δεν ήταν δυνατόν να αφεθεί μια μόνο κλειστή εταιρία να καταπιεί και ελέγξει με τέτοιο απόλυτο τρόπο μια ολόκληρη αγορά, και μάλιστα αυτή της πληροφορικής που επηρεάζει όλο και πιο πολύ τη ζωή μας καθώς οδεύουμε προς την λεγόμενη κοινωνία της πληροφορίας. Το ΕΛ/ΛΑΚ είναι αναγκαιότητα Ελευθερίας και Δημοκρατίας στις μέρες μας. Προϋπόθεση για την ανάπτυξη της τεχνολογίας και την καινοτομία. Το έχουν καταλάβει σχεδόν όλοι οι μεγάλοι παίκτες του χώρου της πληροφορικής καθώς και οι κρατικοί οργανισμοί ( http://www.osor.eu/ ) αυτό και γι’ αυτό κινούνται πλέον συντονισμένα και γρήγορα προς το ΕΛ/ΛΑΚ.

  16. τα desktop OS είναι commodities πια. κανείς δεν ασχολείται με αυτά εκτός από αυτούς που έχουν χρόνο για χάσιμο.
    θες απλά να δουλεύει. δεν σε ενδιαφέρει ο πηγαίος κώδικας.
    αυτά που λες περί netscape, star office είναι αστεία.
    σοβαρές εταιρίες με σοβαρά προϊόντα όπως adobe, norton, SAP κτλ δεν είχαν ποτέ πρόβλημα με την Microsoft και μια χαρά έγιναν γίγαντες στο λογισμικό.

    το ότι το ελλακ είναι ζωτικής σημασίας επειδή ζούμε στη κοινωνία της πληροφορίας είναι μόνο στο μυαλό μερικών. πολλά και πολύ σοβαρότερα λειτουργικά συστήματα όπως αυτά που ελέγχουν πυρηνικά εργοστάσια και οπλικά συστήματα είναι κλειστά.
    Υπάρχει γενικά κάτι που λέγεται διασφάλιση ποιότητας ενός συστήματος που δεν απαιτεί τον πηγαίο κώδικα όπως σου έχουν μάθει να λες.

  17. Στο προηγούμενο post έγραψες: «όλες οι εταιρίες που ανέφερες ασχολούνται με την πληροφορική γενικά, ενώ εδώ μιλάμε για desktop OS.» . Τώρα λες ότι «τα desktop OS είναι commodities πια. κανείς δεν ασχολείται με αυτά εκτός από αυτούς που έχουν χρόνο για χάσιμο.» . Αποφάσισε λοιπόν, θες να ασχοληθούμε με το desktοp OS ή όχι. Όπως και να έχει το ΕΛ/ΛΑΚ κυριαρχεί ήδη στους άλλους τομείς της πληροφορικής όπως οι servers, τα embeded συστήματα και οι κρίσιμες εφαρμογές. Ακριβώς γιατί απλά δουλεύει, κάτι που δεν έχουν καταφέρει ακόμα οι κλειστές λύσεις.

    Σχετικά με τις εταιρίες που αναφέρεις: Η adobe πριν ένα χρόνο περίπου έγινε μέλος του Linux Foundation ( http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=08/03/31/1359204 ), ενώ δυο μήνες μετά ανακοίνωσε ότι ανοίγει τα swf και flv formats ( http://tech.slashdot.org/article.pl?sid=08/05/01/0628254 ). Βλέπεις, με την ms να προωθεί το δικό της silverlight στο ελεγχόμενο από αυτή οικοσύστημα windows έχει κάθε λόγο να φοβάται.
    Η norton όπως και οι άλλες εταιρίες που αναπτύσσουν antivirus και windows utilities τρέμουν κάθε φορά που η ms ανακοινώνει ότι θα διαθέσει η ίδια μαζί με τα windows μια τέτοια εφαρμογή ( http://news.cnet.com/8301-13860_3-10101652-56.html ) . Η δε SAP υποστηρίζει και αυτή linux ( https://www.sdn.sap.com/irj/sdn/linux ).

    Όσον αφορά στρατιωτικές εφαρμογές, ήδη ο Αμερικάνικος στρατός κάνει τη μετάβαση σε ελεύθερο λογισμικό με όλα τα νεά του κονδύλια για λογισμικό να δίνονται για ΕΛ/ΛΑΚ ( http://news.cnet.com/8301-13505_3-9872263-16.html ).

    Για πυρηνικά εργοστάσια βρήκα αυτό: http://www.itbusiness.ca/it/client/en/CDN/News.asp?id=40793 . Πυρηνικά εργοστάσια σε Καναδά, Κίνα και Σλοβενία βασίζουν τη λειτουργία τους στο λειτουργικό σύστημα QNX. Το QNX διατίθεται ως ΕΛ/ΛΑΚ ( http://www.qnx.com/legal/licensing/open_source.html ). Η διασφάλιση ποιότητας γίνεται πολύ πιο εύκολα όταν ο κώδικας είναι ανοικτός.

  18. Για να φτάσουμε κάπου.

    Συμφωνώ στο ότι υπάρχει μία τάση.
    Υπάρχει μία σημαντική τάση προς τα ανοικτά πρότυπα (μην τα συγχέεις με το ανοικτό λογισμικό).

    Παράλληλα υπάρχει μία ακόμα τάση στις εταιρίες να εξετάζουν αν θα μπορούσαν να διαθέσουν μέρος του κώδικα των λογισμικών τους ως ΕΛΛΑΚ.
    Σε μερικές περιπτώσεις κάνουν ΕΛΛΑΚ το middleware/ framework (IBM, adobe, QNX).
    Πολύ πολύ πολύ σπάνια κάνουν ΕΛΛΑΚ το βασικό τους προϊόν (δεν μπορώ να σκεφτώ καμία που να έχει κάνει κάτι τέτοιο).
    Όλα αυτά φαίνονται καθαρά στα παραδείγματα που έδωσες.

  19. Χαίρομαι που καταλήξαμε κάπου. Όντως οι περισσότερες εταιρίες συνδυάζουν με το ΕΛ/ΛΑΚ που αναπτύσσουν κάποιο κλειστό κομμάτι λειτουργικότητας ή κάποια επι πληρωμή υπηρεσία, προκειμένου να έχουν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο. Η δε υιοθέτηση ανοικτών πρότυπων, συμφωνώ ότι είναι πιο σημαντική από τη χρήση ή μη ΕΛ/ΛΑΚ, μια και είναι προϋπόθεση για τη διαλειτουργικότητα και την προσβασιμότητα.

    Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση! 🙂


Σχολιάστε

Kατηγορίες

